Zasięg terytorialny: woj. mazowieckie
Kontakt:
E-mail: wandaekielska@gmail.com
Telefon: (22) 751 48 00; 509 682 514
Forma: kurs doskonalenia zawodowego i rodzicielskiego
Metoda pracy: wykład aktywizujący, dyskusje, ćwiczenia, odgrywanie scenek, praca domowa
Czas trwania: 30 godzin; 10 spotkań po 3 godziny w rytmie 1 x w tygodniu
Grupa: 12 – 15 osób
Rodzina jest miejscem, w którym dziecko staje się człowiekiem, zaspakaja swoje podstawowe potrzeby, a przede wszystkim w niej winno doświadczać i uczyć się miłości. Jest rzeczą oczywistą, że rozwody, brak ojca lub matki w rodzinie, czy też kryzysy rodzą głębokie zranienia i frustracje. Również nieumiejętność „dogadywania” się na co dzień, różne poglądy na temat wychowania dzieci są przyczyną bardzo wielu trudnych sytuacji.
Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest pogarszanie kondycji rodziny – dzieci pozbawione miłości. Statystyki tę rzeczywistość potwierdzają jeśli mówią, że co trzecie małżeństwo się „rozpada”, że nieustannie wzrasta liczba samotnych matek, a także rodzin, które maja tylko jedno dziecko. Pozostawienie rodzin bez pomocy zdecydowanie powoduje pogorszenie ich sytuacji.
Aby w sposób zdecydowany przeciwdziałać zjawisku pogarszania się kondycji rodziny należy podjąć działania o charakterze profilaktycznym i psycho – edukacyjnym.
Organizowanie warsztatów podejmujących kluczowe zagadnienia komunikacji interpersonalnej jest bardzo skutecznym środkiem zaradczym.
Warsztaty bazują na warsztatach Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły” w sposób autorski zostały zmodyfikowane i osadzone w wartości chrześcijańskie
Cel:
1. Budowanie więzi z dzieckiem
2. Rozwijanie specjalnego sposobu komunikacji pozwalającego na wzajemną akceptację i wspólne rozwiązywanie problemów
3. Opanowanie konkretnych umiejętności wychowawczych: efektywna współpraca z dzieckiem, aktywnego słuchania, wyrażania i akceptowania emocji, wspierania usamodzielniania się dziecka
Zakres tematyczny:
1. Określenie celów wychowania
2. Budowanie granic
3. Rola uczuć w naszym życiu i w relacjach z dziećmi
4. Określanie i akceptowanie uczuć własnych i dzieci
5. Zachęcanie dziecka do współpracy
6. Karanie – karcenie – przebaczenie
7. Rozwiązywanie problemów i konfliktów
8. Zachęcanie do samodzielności
9. Wpisywanie dziecka w rolę – uwalnianie od grania ról
10. Pomocna pochwała i zachęta